Guif startade sin handbollsäsong ikväll

Idag startade en ny elitseriesäsong i handboll. Guif började hemma mot Drott, och verkar ha åkt på pumpen ordentligt. Såg dock inte denna match i Sporthallen, men att åka på storstryk mot Halmstadlaget hemma, är mycket oroväckande, fast det bara är första matchen på en lång säsong.

Eskilstuna pratar SM-guld i år för stadens kära handbollslag, men jag tror tyvärr inte det. Något säger mig att laget hade behövt förstärka lite extra till denna säsong. Istället har man tappat spelare. Vilket laget gör varje år. Guif-ledningen verkar ha svårt för att värva över huvud taget. Nu handlar det inte om att göra några massvärvningar. Men någon riktigt skytt i laget hade inte varit fel. Jag tror inte på ett Guif i högsta toppen detta år. Hoppas att jag har fel. Men matchen mot Drott övertygar mig knappast mer om att inte lita på min känsla.

Vilka tar SM-guld? Ett revangesuget Sävehof tror jag. Med Ystad som utmanare. Guif tar sig nog till slutspel, men tror inte på mycket mer.

Nackdelen med de stora framgångarna förra säsongen är att Guif-ledningen är lite för optimistiska. En klubb som bara tappar spelare vajre år och inte värvar/ersätter kommer tyvärr inte fungera i längden. Detta år kommer det nog gå ok, men i framtiden tror jag inte att Eskilstunas populära handbollslag kan klara sig endast på att lyfta upp egna spelare. Ett lag behöver också rutinerade spelare att luta sig emot.

En riktig madrömsstart för Guif, kunde nog knappast gått sämre i en premiär på hemmagolv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0