Michael Jacksons resa är över

Den tragiska nyheten var först inte bekräftad i natt. Men i morse visade det sig vara sant, Michael Jackson blev bara 50 år. Tänkte dock inte bli långrandig, det kommer vara så många som skriver om "The King Of Pop" idag.

Vill dock säga att han har betytt en hel del för mig, Hans album "Bad" var ett av de första albumen som jag fick. Ett av världens bäst sålda album," Thriller" var jag lite för ung för att köpa när det kom ut 1982. Men låtarna på detta album har självklart inte undgått mig. För vår generation, vi som är födda på slutet/mitten av 70- talet  och även på 80-talet är han mycket stor. Det var musiken man växte upp med. För oss är han lika stor som Elvis. Alla behöver inte gilla hans musik, men ingen kan säga att han inte har betytt mycket för många människor och generationer.

Han skulle börja sin avskedsturne i juli, men tyvärr blev det inte så.

Själv har jag albumen "Bad" och "Dangerous" i min skivsamling.  Ett stycke klassisk musikhistoria.


Michael Jackson eller "The King Of Pop"är död. Han blev endast 50 år gammal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0