En helg full av livemusik (lite försenad)

I ungefär en vecka har Eskilstuna firat sitt 350-års jubileum. Helgen som var ägnades endast åt livemusik. Trots dåligt väder är jag nöjd att ha sett de band/artister jag hade täntk mig, men även sådant som inte var planerat. Gratis livemusik ska man utnyttja.

De två bästa liveupplevelserna var Yvonne och Anna Ternheim. Yvonne hade jag förhoppningar på men Ternheim var en överraskning. Det var nära att jag valde att gå hem efter Eldkvarn, men polarna fick mig att stanna, och det var tur att jag följde deras råd. Le Mans var jag dock mindre nöjd med, de kändes lite omotiverade. Plus att de spelar den nya singeln två gånger under konserten, vilket bara det är ett minus. Går man ut på scenen efter ett utrop från publiken spelar man inte en låt som de spelat tidigare under kvällen.

Några bilder togs, dock inte särskilt många. Kolla dock nedanför.


Yvonne live i Rothoffsparken.


Promenad en sen sommarkväll mellan de olika scenerna under Eskilstunas 350-års jubileum. Visst känns denna bild lite kuslig. Huset blev mystiskt. Någon som kan gissa var detta är i Eskilstuna?

Kommentarer
Postat av: frid

Jag vet!

2009-06-13 @ 10:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0