True Blood - i en Tv nära dig

Sedan tidigare hade jag två serier som jag gärna ville se, en av dessa var "Harper´s Island", vilket jag också fick göra i somras, tack vare Tv 4. Nu kommer "True Blood", som är den andra serien som jag sett fram emot. Denna gång är det SVT som tillgodoser mitt intresse. Serien handlar om vampyrer, och en av dessa blodtörstiga varelser är vår egen Alexander Skarsgård. En roll som har gjort att han tydligen slagit igenom i USA.

Citerat från SVTs hemsida:

"Skaparen av "Six Feet Under" är tillbaka med hyllade "True Blood" som bygger på Charlaine Harris kultförklarade bokserie. Serien utspelar sig i delstaten Lousiana i en nära framtid där vampyrer har "kommit ut" och lever bland vanliga människor. Tack vare den syntetiska bloddrycken "True Blood" kan vampyrer leva bland människor."



Serien har premiär onsdagen den 26 augusti i SVT 1.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0