VM är ingång!

image82
Får vi se mer jubel för Tre Kronor i årets VM?

Anledningen att jag skriver denna rubrik i dag är för att det är nu VM i ishockey börjar, det första gruppspelet är oftast en transportsträcka för de stora nationerna. Sverige har dock inte imponerat på mig, och de har fått mycket kritik i media, vilket är välförtjänt. Så dåliga som de var mot Schweiz,är nästan skamligt. Mr Boork sa efter förlusten mot Schweiz att Svenska landslaget mötte ett bra lag, har till och med för mig att han sa ett mycket bra lag. Men då undrar jag om vi såg samma match? Att Schweiz förloarde mot Tjeckien i natt var inte överraskande för mig. För de var inte bra mot Sverige, deras spel gick ut på att skjuta icing i 60 minuter. Målen som de fick, var endast slarv från svenska spelare, vi ska heller inte tala om landet känt för deras klockor och deras powerplay, vilket var bedrövligt.

Det enkla svaret är att sverige var så fantastiskt dåliga. Hade de spelat på en lite högre nivå hade de vunnit den matchen. Jag har inga problem att accptera förluster för landslaget, om motståndarna är bättre, men i ondags var inte det fallet.

Igår krossade Sverige danskarna med hela 8-1. Men det är svårt att dra för stora växlar runt detta. Det svenska landslaget är uträknade i en kvarsfinal i media. Det var länge sedan ett svenskt landslag i ishockey var det. De kommer förmodligen möta ryssland. Man har sett det många gånger, ett ryssland med många superstjärnor som inte leverar. Och det kan bli så igen. Dock måste Sverige upp ett antal snäpp för att vinna mot ryssland. Landslaget är relativt anonymt namnmässigt i detta VM. Men med Lundkvist och Murray såg det bättre ut. Vi vet vad den svenska världsmålvakten kan, men Murray imponerade stort mot Danmart, en sådan back har jag saknat i svensk hockey, han spelar väldigt nordatlantiskt, han är stor, tacklar när han får chansen, och spelar enkelt.

Jag tror inte det svenska landslaget är uträknat helt i detta VM, även om det blir tufft att ta medalj i år, tack vare alla Nej Tack! Vilket är ett helt annat inlägg denna blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0