Hur ser Eurovision Song Contest ut i framtiden?

image84
Charlotte floppade i ESC.


I lördags gick Eurovision Song Contest av stapeln, vilket de flesta nog har/hade koll på. Men min fråga är var denna tävling är på väg, och det har inte med att Sverige gick dåligt igen. Rysslands låt var ok, även om det inte är en vinnare i mina ögon. Det som stör mig är alla dessa kompisröster hela tiden. Det gick att förutse tio och tolv- poängaren innan länderna själva presenterade dessa. I dagens läge handlar det inte om kvalite, utan mer om vilket land som ligger intill. Charlotte Perelli gjorde en bra tävling, och borde inte ha hamnat på en 18:e plats. Känns som att det håller på att bli en pajastävling. De nordiska länderna hade chansen att kompisrösta, men gjorde inte det. Inte i samma utsträckning som de kunde göra. Jag tycker inte att man ska behöva rätta sig efter ett speciellt "sound" för att vinna denna tävling, tycker ändå att Sveriges bidrag var den klassiska svenska låten som vi brukar skicka. Men samtidigt så var The Ark från förra året inte det, så jag vet inte riktigt vad som skulle kunna vinna.

Jag har hört röster om att Sverige aldrig kommer att vinna ESC igen, och det kanske är sant. Hellre det än att sälja oss, är min åsikt.

Vi får se hur Eurovision Song Contest blir i framtiden, men nu känns inte denna tävling lika rolig längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0