Lance Ward är för tuff för elitserien?

I dagens Aftonbladet går det att läsa att ishockeybacken Lance Ward som spelar i HV71 inte får förlängt kontrakt med Jönköpingsklubben. Det är iförsig inte någon större överraskning för mig, det känns som att han är obekväm att ha i ett elitserielag. Visst är han en tuff spelare, men också en injektion till den snälla svenska elitserien. Känns som han är den enda i detta sega SM-slutspel som tacklar och och visar känslor. Jag eftelyser fler Wards i elitserien, men vågar någon klubb? HV är ett bevis på att klubbarna inte gör det.

image80
Lance Ward (i vitt) är en av få som tacklar och visar känslor i hockyens slutspel.

Det är många som tycker att kvalserien har varit bättre och hetare än slutspelet i hockey, och jag är nog beredd att hålla med. Vad är det då som saknas i ett slutspel som borde vara det hetaste samtalsämnet i sportväg just nu, åtminstone i Sverige? Jo det som Lance Ward står för, tacklingar och känslor, det tar liksom inte fart, det är för snällt helt enkelt. En hockymatch utan tacklingar, gruff och känslor, är tyvärr en ointressant match.

Domarna har en del i det också, i fredags undrade jag om det var SM-final? Låt spelarna göra upp lite istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0