Guif krossade de flesta tipsen - även mitt!

Mina tidigare tips innan säsongen krossades fullständigt. Ibland är det faktiskt jädrans kul att ha fel, ocn när det gäller Guif, så har jag gärna det. Innan säsongen skrev jag i denna blogg att Eskilstunas stolthet skulle vara glada om de lyckades undvika nedflyttning, och i början kändes det som att jag skulle få rätt, men sedan hände något med detta lag. Och mot alla odds tog de sig till kvartsfinal. Hammarby valde då vad de trodde det lättaste motståndet. Även Sävehof ville helst ha Guif. Men i dag tror jag att Partillelaget är nöjda med att de "inte" kunde välja laget från Eskilstuna

Jag hade dock rätt vilka lag som skulle gå till semfinal, men att Hammarby skulle vara så illa ute som de var, trodde jag inte. Men efter att fått lite distans till kvartsfinalen och den sista matchen som gick i söndags. Anser jag att Hammarby ska vara glada att de klarade av det. För Guif kunde lika gärna vunnit, med ett starkare domarpar de sista minuterna hade nog inte Bajen vunnit. Domarna var dock bra fram till de sista 10 minuterna. Där de dömde bort det mesta för Eskilstunalaget. Ett regelrätt mål som hade inneburti 28-27 till Guif, som istället blev omvända siffror.

image78
Kristján (utsedd till årets tränare ) och hans Guif har gjort en fantastisk säsong.

Eskilstuna kan vara stolta över detta unga och suveräna Guif som faktiskt spelade ut Hammarby långa stunder.

Nu gäller det dock att klubben verkligen gör ett fortsatt bra jobb, när det handlar om att göra allt för att behålla hela detta lag. Även Albin som är kontraktslös. För utan polacken hade Guif inte varit där de är idag. Dessa unga spelare måste ha några rutinerade att falla tillbaka på. Om "Sasa" lämnar för spel ute i Europa, så måste de värva en etablerad spelare till. Hörde dock att Guif mest fokuserar på att hitta unga spelare. Men som jag skrivit tidigare måste Guif även ha äldre rutinerade spelare i truppen. Det behöver inte vara några dyra stjärnspelare, men bra elitseriespelare. Det bästa vore om Eskilstunalaget kunde behålla alla spelare och värva en etablerad skytt. Speciellt om "Sasa" drar vidare. Men självklart även värva unga hungriga lirare också,

Ett tips, Bååk ska tydligen inte fortsätta spela för Lindesberg, det vore en perfekt spelare att värva.

Nu har spelarna och tränarna i Guif visat vad de kan, nu gäller det att ledningen också visar vad de går för. Kristján blev förresten årets tränare, vilket är ett perfekt val. Det han och Janne Ekman har gjort i år är faktiskt makalöst bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0