Kommande bra skräckfilmer?

Det dyker alltid upp nya skräckfilmer, men allt är faktiskt inte bra. Men jag tänkte lista upp några kommande som kan vara något att se fram emot.

Wrong Turn 2
image33
Den första filmen var riktigt bra, frågan är om denna håller samma klass. "Wrong Turn" var inte nyskapande inom denna genre, men dock lyckad. Att filmer måste vara nyskapande är så överreklamerat (oftast).

Hatchet
image34
En film som har blivit omtalad, och den har beskrivits som en klassisk skräcfilm i samma anda som "Fredagen den 13". Får väl se om den håller måttet. Trailern gör en skräckfantast som mig intresserad.

Black Christmas
image35
Denna remake av en gammal skräcklassiker vill jag gärna se. Har inte så mycket mer att tillägga.

Saw IV
image36
Den fjärde delen i "Saw" måste jag väl också se. Trean var riktigt bra, men visst är jag tveksam till ännu en del i denna populära skräckserie.

Three
Den ska vara en blandning av skräck och thriller. Lite Saw inspirerad också.

Problemet med skräckfilmer är att  det är svårt att hänga med. På grund av att många filmer inte kommer på bio här i Sverige. Och vissa kommer inte ens till videoaffären. Resultatet blir att man måste köpa dessa filmer. Vilket inte är kul i längden. Sedan finns det ju ett billigare alternativ. Men jag försöker se de flesta skräckfilmer jag kommer åt. Jag tror att det kommer mycket bra skräckfilm framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0