Handbollspremiär ikväll

Ikväll startar säsongen i handboll, och Guif går direkt in i hetluften mot Lugi. Men tyvärr så tror jag inte på GUIF i år. Jag anser att de har en sämre trupp i år, än de två senaste säsongerna. Förra året fick de kvala sig kvar i elitserien. Guif har tappat för många etablerade spelare och inte ersatt dessa. De har faktiskt inte värvat en enda spelare i år, utan har satsat på yngre spelare i de egna leden.

image32
Kan det nya unga Guif överraska, eller blir det att slåss om elitserieplasen?

I försig är det en bra tanke, men yngre spelare måste slussas in, genom att kunna luta sig mot de etablerade. Men Guif har tappat flera hundra mål sedan förra säsongen, genom spelarförlusterna som inte har ersatts.

Guif - ledningen har själv gått ut med att de siktar på slutspel i år, men de lever nog i sin egen lilla drömvärld.

Mitt tips, är att de som bäst kommer att få kvala sig kvar. Jag tror till och med att detta är en bonus. Låter jag negativ? Nä bara realistisk.

Jag hade rätt när det gällde Smederna, de gick också ut och pratade slutspel, men de hade förlorat för många bra förare. Och jag tippade att de skulle få slåss i botten, och köra för att klara sig kvar i elitserien. Jag hade rätt där också.

Tror nog jag får rätt när det gäller Guif. Hoppas dock att jag har fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0