Brainstorming!

SvT sände en rolig och lärorik programserie, jag skriver sände, på grund av att dessa åtta avsnitt redan har gått i Sveriges Television. Jag såg endast de två avslutande avsnitten. Men det var ett lärorikt program, som handlade om hur vår omvärld kan vara uttänkt i många detaljer, beroende på hur vi fungerar. Nu visste jag redan en hel del saker som de tog upp. Beronde på att jag har läst Handel på gymnasiet. Och läser informationdesign på högskolan.

Men det är ändå bra att veta, varför affärer har saker på ett visst sätt. Och vad olika former ger för oss för intryck. Likaså färger, som skapar känslor och andra saker hos oss människor, utan att vi tänker på det.

Gå in på Hjärnstorms hemsida: www.svt.se

Kommentarer
Postat av: frid

du kan se ALLA avsnitt på nätet. Men du måste nog skynda dig innan de tas bort.

2007-10-18 @ 18:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0