Aj Aj Sverige!

Festen ställdes in, den fest som skulle ta oss till EM-slutspelet. Så här efter slutsignalen känns 1-1 som ett bra resultat för Sverige. Det kunde lika gärna slutat med förlust. Och Nordirland är en överraskning för mig, visst det svenska landslaget förlorade mot detta lag på bortaplan. Men den matchen var helt annorlunda, där förde Sverige i 90 minuter och Nordirländarna hade två lägen och satte dem.

Men denna kväll var det tvärtom, det var länge sedan jag såg Sverige så dåligt. Lagerbäcks gäng såg ut som ett gammalt landslag. De envisades med höjdbollar hela tiden, och detta var öppenbart redan efter några minuter. Minuter som klart visade att detta inte fungerade. Det var fakiskt  Nordirland som var det bättre laget. Ett lag med sådana bra fotbollsspelare som Sverige, ska spela boll efter backen. Zlatan var rätt så osynlig. Men det var knappast hans fel. Denna härligt tekniska spelare ska ha bollen på marken, och inte i luften. I dag kan jag inte ge något bra betyg till någon svensk spelare. Ett spel som såg riktigt krampaktigt ut. Och ett spel som gör att jag börjar bli lite orolig. Ska detta verkligen ordna sig? Då måste det svenska landslaget skärpa till spelet ordentligt.

image38
Sverige nere för räkning.

Nu till GUIF, de förlorade självklart mot Hammarby. En förlust som inte på något sätt var oväntad. Men en förlust på mindre än tio bollar hade varit godkänt. Men tyvärr så lyckades inte laget med det heller. Det blev precis en förlust med dessa bollar. Ett Guif som får det allt svårare i handbollens elitserie. Inte heller det oväntat, om ni läser ett tidigare inlägg i denna blogg.

Kommentarer
Postat av: frid

Inget inlägg på en vecka? R*I*G*G*E! Kom igen! Det tar fem minuter.

2007-10-24 @ 15:54:51
URL: http://www.fridenpaden.blogg.se
Postat av: Micke

5 minuter som inte finns, när man har mycket att göra.
Jag har skrivit så pass mycket under den här veckan,men som dock inte har med bloggen att göra. Det har gjort att den har kommit längre ner på listan. Jag förstår att du kan fokusera på bloggen, du har ju all tid i världen.

Men när jag har tid så...

2007-10-25 @ 12:25:51
URL: http://zok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0