Fars dag - en dag för shopping

De flesta har säkert inte missat att det är fars dag denna söndag. Men min känsla är att även denna dag har blivit kidnappad av handeln. En dag då du ska visa uppskattning åt din far. En dag som har gått till överdrift. Reklamen började för tre veckor sedan. Glöm inte din pappa, köp, köp och köp. Det är reklam om kläder, musik, och allt annat du kan handla för pengar.

Min fråga är varför jag ska handla en massa saker till farsan en speceill dag, kan man inte visa att man uppskattar honom resten av året istället? Eller ska jag endast visa det idag?

Och varför ska jag handla för att visa uppskattning, det var inte en shoppinghysteri för "fars dag" förr - inte som det är nu.

Du kan visa uppskattning för din far någon annan dag på året, eller varför inte flera? Gå över till dina föräldrar och visa att du bryr dig på det viset istället.

Det är väl inte bara jag som har denna känsla?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0