Dexter - en serie med bakgrundshandling

Jag följer "Dexter" varje måndag på tv 6. Och om inte ni gör det, så kan jag verkligen rekommendera den. Lite egen är den nog, men ändå underhållande. I senaste avsnitten fick man reda på Dexters motpol när det gäller hans "fritidsintresse" - han är ju polis till yrket. Men jag hade faktiskt redan räknat ut vem mördaren var, faktiskt några avsnitt tidigare.

Och det är lite tråkigt när du som tittare listar ut saker och ting i förväg, men det är ändå en bra serie, som jag kommer att följa till slutet. Serier som har detta upplägg - en bakgrundshandling över varje avsnitt, är i många fall starkare än serier med endast start och stop i avsnittshandling. I varje del jagar han andra brottslingar, men med denna mördare i hasorna hela tiden.

En annan serie som jag gillade under 90-talet, som byggdes upp på samma sätt var "Profiler". Där huvudpersonen var jagad av en ondsint människa under hela serien. Samtidigt som de jagade andra brottslingar. "Profiler" går i repris på Kanal 9 för tillfället.

image44
Dexter - måndagar på Tv6.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Googlade lite om Dexter och då hittade jag ditt blogginlägg. Jag gillar också Dexter i massor. Du får ha det så bra idag!

2008-03-26 @ 11:18:00
URL: http://facil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0