Speedwaypremiär!

Idag startar elitserien i Speedway, för min del handlar det om att föjla Smederna. Ett lag som jag tror kommer att få hålla till i de nedre regionerna i tabellen. Klubben själv går ut och säger att de siktar på slutspel, men det måste de väl göra. Men ska vi vara realistiska så är nog truppen för svag. Det känns så, lite lågbudget över den faktiskt.

Bajen fortsätter att köpa upp Smederna (bedrövligt, ni kan ju gissa hur jag vill att det ska gå för dem), denna gång snodde de Scott Nicholls, men ska jag vara ärlig, gjorde han ingen större insats förra säsongen. Problemet med den nya Smedtruppen är att det är många unga lovande förare. Men inte så mycket heatledare.

Mitt tips är att de får försöka undvika nedgradering, hoppas jag har fel. Men tror nog jag är realistisk när jag skriver detta. Ska det gå vägen för Smederna måste alla förare köra på topp, och de få stora poängplockarna som finns i laget måste plocka poäng varje match om det ska gå vägen.

Let the games begin!

En annan sak...
Kan man inte spela VM i reklam istället, och köra hockey i pausen. All denna reklam är så störande (Till och med kommentatorerna verkar ha trubbel med dessa avbrott hela tiden) . Sedan kanske inte Hockey VM är högsta prioritet just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0