Filmen x 4

Detta inlägg kommer ha fokus på film. Jag är verkligen ingen stor biobesökare. Det finns två anledningar till detta, dels är det sällan några biofilmer som känns lockande att se på bio, det går att vänta till dvdrealeasen, och dels att när det väl dyker upp någon intresant film på bio, kommer den inte till staden jag bor i. Kommer den så blir det dagen innan realease på video.

Men nu har det ändrats lite. Det kommer en hel del filmer som jag funderar på att gå och se.

En av de största är Pirates 3, en film som jag måste se på bioduken, jag älskar de två senaste (nej jag gick inte på och någon av de tidigare på bio). Filmer som jag tycker har gett äventyrsfilmerna ett ansikte igen. Bra piratfilmer är man inte bortskämd med.

Nästa film är Spiderman 3, har inte sett de tidigare filmerna heller på bio. Men han är ju en superhjälte.

Något längre fram kommer The Pathfinder, en film som jag verkligen ser fram emot. Av samma regissör som gjorde remaken till Texas Chainsaw". Men den kanske inte kommer till min stad?

Ännu längre fram kommer remaken på Halloween, med Rob Zombie i regissörstolen. Han har tidigare gjort House of 1000 corpses och The devils rejects. Två bra filmer inom rysaregenren.

Detta är en liten uppdatering på filmfronten, några av dessa filmer kommer nog inte dyka upp här i vår dåliga biostad, men man ska aldrig säga aldrig.

Kommentarer
Postat av: fraud

Jag ser fram emot remaken av The Hulk, tyckte även om den förra filmen (såg den på bio...han är ju superhjälte). En remake ska göras eftersom så många tyckte illa om den förra filmen, som var bra.

Jag ser fram emot:
Fantastic Four (älska silversurfaren...han är ju superskurk)
The Fountain (borde ha gått upp på bio i etuna)
Renaissance (Borde ha kommit redan)
The Last Mimzy (jag är väl den enda som ser fram emot den filmen)
The Number 23 (likaså här)

2007-05-10 @ 23:30:50
URL: http://www.fridenpaden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0