Dominator - äntligen börjar det närma sig

Äntligen börjar ett av de största skivsläppen de senaste åren närma sig. Ni som känner mig väl, vet vad det handlar om. Min favoritgrupp genom alla tider, WASP och deras nya skiva är på ingång. Datumet  den slår ner, är den 20 April. Namnet på plattan är "Dominator".

Jag har nu hört två av spåren på skivan, och det  lovar gott. Självklart kan jag höra fler, om viljan finns. Men en WASP skiva ska vara en oupptäckt guldgruva när den kommer.  Jag vill verkligen inte höra mer, ungefär en månad innan realeasen. En tradition som ej får brytas. För er som undrar (jo det är jädrans svårt).

De två spåren som jag har valt att lyssna på, ger mig en känsla av Unholy Terror (2001). Av de minuterna jag har hört ska tilläggas. Och visst imponeras man av kvaliten som vanligt.

För er som inte är inne på WASP, alias Blackie Lawless. Brukar varje album ha en röd tråd. Ett ämne som Blackie vill förmedla. Denna gång handlar det om den amerikanske regeringen och deras sätt att dominera de mindre länderna i världen. Men även befolkningen på hemmaplan.

Det är möjligt att jag lägger ut Blackies "liner notes" på min blogg.

Den 20 April smäller det, vilken lång väntan det blir.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0