Det är väl inte bara Zlatans fel!

Svenska landslaget gjorde nog en av de sämsta insatserna någonsin igår mot Nordirland. Det är enligt mig något av det sämsta jag har sett. Nordirland imponerade inte, mer än möjligtvis David Healy, han har en äcklig effektivitet. Två avslut, två mål. Men den stora frågan är vad de hade i övrigt? Sverige var usla, men jag kan inte påstå att jag blev imponerad av motståndet.

Healy menade att Sverige inte gjorde misstag, utan att Nordirland var bra, nja det stämmer väl inte? Vid kvitteringen gick Mellberg och Hansson på samma boll. Vilket då gjorde att den hamnade hos Healy. Backlinjen såg inte ut att ha någon samarbete igår

Som vanligt är svensk media igång igen. Framför allt mot Zlatan, visst han gjorde väl ingen större insats. Men det gjorde faktiskt ingen annan svensk spelare heller. Han var inte sämre än någon annan. Det verkar som att Zlatan ska ta en boll från sin planhalva och göra mål själv. Han behöver understöd som alla andra spelare. Med spelet igår, höjdbollar, och ett evigt "tjongande" går det inte att göra någoting. Inte ens om du heter Zlatan. Såga laget och inte bara Zlatan, kanske något svensk media borde fundera lite på.

Lagerbäck ska väl också ha en känga, han är delaktig i detta fiasko, vilket jag anser att detta är. Bänka "chippen" från start känns inte så genomtänkt. Han har bra form och fungerar bra i Roma.

Uppryckning nu Sverige - och det gäller hela laget.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0