Dessa hyreshöjningar!

Idag fick jag ännu en hyreshjöning på nästan 80 kr, det betyder att min hyra har höjts med nästan 300 kr på mindre än två år. Det måste väl någonstans finnas ett slut för alla dessa hyreshöjningar. Hyresgästföreningen verkar inte kunna streta emot överhuvudtaget. De säger varje år att de ska jobbas för 0 kr i höjning, men det har jag aldrig varit med om.

Det roliga med hyresvärdarna är att jag som hyresgäst ska betala för skador som kallas förslitningsskador (exempelvis stambyten mm) sådana saker som det aldrig går att undkomma. Efter stambyte lades det på två hundra kronor. Ska inte ett hyresbolag som alla andra människor och företag, lägga undan pengar till sådant??

Jag vet tyvärr inte var detta ska sluta någonstans, om detta inte upphör snart, är den stora frågan hur många "vanliga" människor som kan bo i en lägenhet. Det kanske är dags att försöka köpa sig en istället, du får ju ändå betala för allt iallafall.

Något måste göras mot hyreshöjningar varje år,  en hyra kan inte behöva höjas varje år, det känns mer som att hyresvärdarna har satt det i system, för att de vet att det går att höja helt enkelt.

Kanske lika bra att gå ur Hyresgästföreningen! Man åker ju på samma hyra vare sig du är med eller inte.

Bedrövligt, bedrövligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0