Guifledningen lever i en drömvärld?

Nu börjar jag undra om Guifledningen lever i en drömvärld, i dagens Tidningen Folket läste jag att de siktar på slutspel kommande säsong. Hallå!!! har de ingen verklighetsnärvaro överhuvudtaget?.

Rött kort till Guifledningen






Rött kort till Guif-ledningen.

De har inte nått slutspel på två säsonger, till den kommande säsongen har de tappat tre etablerade spelare, och inte värvat någonting för att ersätta dessa.

Jag skulle gärna vilja höra hur den ekvationen går ihop. Beroende på att en av dessa vann skytteligan i GUIF. Och de andra var bärande spelare.

Vad är det som gör mig fundersam? Jo det här.

säsong 05/06 - utanför slutspel, med ett bättre lag än idag.
säsong 06/07 - kvalspel med ett bättre lag än idag (med de tre flyttande spelarna i laget)

Nu pratar de om slutspel med en sämre trupp än de senaste åren. Jag fattar faktiskt ingenting, hur kan man sikta på slutspel med en sämre trupp? En bättre trupp som hamnade i kval.

GUIF måste leva i en drömvärld! Om de inte börjar värva spelare snart. De kommer att få försöka klara sig kvar först och främst. Knappast slutspel.

Kommentarer
Postat av: frid

Skulle du inte lägga GUIF-bloggandet på hyllan under en period?

2007-06-13 @ 18:14:28
URL: http://www.fridenpaden.blogg.se
Postat av: Micke

Du vet, min blogg, skriver vad jag vill=) Ibland måste
man ge sin kommentar till konstiga saker.

2007-06-13 @ 21:44:21
URL: http://zok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0