Guif ett lågbudget alternativ

Tänkte bara fatta mig kort om det senate i Guif väg. De sades att det skulle läggas undan pengar till en etablerad tränare. Nu har klubben kovänt och satsar på ett lågbudget alternativ istället. Med en föredetta spelare som endast är runt 26, eller något liknande. Jag är inte helt hundra på åldern, men det är runt denna ålder iallafall. Och en annan trotjänare Janne Ekman som andretränare. Jag är väldigt förvånad, eller så är jag nog inte det. Nutidens Guif verkar inte satsa överhuvudtaget.

Jag är väldigt tveksam till denna lösning, helt oprövade tränarkort på en sådan här hög nivå, gör mig orolig. Plus att truppen ser tunnare ut, om man jämför med förra säsongen. Och det vet ju de flesta hur det gick. Guif kommer nog bli en slagpåse kommande säsong. Tråkigt, men sant. Nästa säsong, handlar det inte om att kvala sig kvar, utan att klara sig ifrån nedflyttning. Tveksam till Guif och dess styrelse, snålare ledning får man leta efter.

Detta var nog det sista inlägget om Guif inom den närmaste framtiden nu lär det nog inte hända så mycket på den fronten på ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0