Moder Jord vs Eifelltornet

Klimathotet har varit ett hett ämne den senaste tiden, kl 19.55 -20.00 ikväll uppmanade en fransk milöorginisation att alla skulle stänga av strömmen för att "låta planeten andas ut". Denna manifestiation föll väl ut i Frankrike, där Eiffeltornet slocknade. Men här i Sverige ökade elförbrukningen istället. Men det betyder inte att svenskar struntar i vår värld. Dock tror jag inte att detta förslag gott fram till alla. Nu är det inte så att denna lilla paus hjälper vår planet.

Visst är det en viktig fråga, och vi måste alla hjälpas åt runt om i världen med de små sakerna för att bidra. Och  visst slösar vi på el och annnat som förbrukar vår planet.

Nu ska jag nog slösa lite el och titta på tv, det får moder jord acceptera. Men alla dessa strömavbrott som varar i mer än 5 min,  där borde vår planet få vila lite tycker jag.

Sammanfatting: Viktig fråga är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0