Nu börjar klasssamhället byggas

Idagens blogg tänker jag ta upp två olika ämnen, självklart måste jag nämna något av riksdagsvalet som avgordes i söndags. Ni som läst mina tidigare inlägg i denna blogg vet att jag knappast är mycket för högern och deras politik. Nu blev det tråkigt nog alliansen som tog hem segern, vilket jag tycker är märkligt. Jag själv har lite svårt att förstå hur man kan rösta på den politik som sänker a-kassan, och höjer avgiften för densamma. Jag kan rabbla upp mycket av de försäkringar som hjälper de som inte har den största inkomsten i samhället, men jag lämnar det här. För i alliansens politik duger du endast om du jobbar, spelar ingen roll hur lite du får i timpenning. Sådan politik har jag väldigt svårt för. Självklart ska jobb vara målet, men inte till vilket pris som helst.

Nu ska jag gå över till lite roligare saker, nämligen elitserien i handboll. Guif startade  upp årets elitserie igår mot Skövde här i Eskilstuna. Slutreulstatet blev 29-29 vilket nog kan sägas var ett rättvist resultat, men jag har hela tiden varit orolig över Guifs tunna trupp. Startuppställningen är stark och borde kunna klara toppfyra i elitserien i år. Problemet kommer däremot när dessa spelare inte kan spela 60min varje match, bakom denna uppställning finns unga lovande spelare, dock oprövade i dessa sammanhang. Det är jättebra att man lotsar in unga förmågor, men inte genom att ge dessa för stor ansvar direkt. Målvaktsposten är lovande på sikt, men frågan är om de är redo för utmaningen redan nu, vilket jag inte tror. Guif pratar om slutspel, men de har en tunnare och svagare trupp i år, om du jämför med förra årets Guif. Slutspelet nåddes inte förra säsongen.  Så frågan är vad det är som talar för att det ska gå bättre den här gången?

Jag tipper tyvärr Guif utanför slutspel även i år, om de inte öppnar plånboken och värvar några mer etablerade spelare. Hoppas givetvis att jag har fel=)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hörde att Källbäck är rätt billig. Kanske GUIF kan få honom

2006-10-02 @ 23:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0