VM slutade med knock

Jag tänke nu skriva det absolut sista inlägget som har något med fotbolls- VM att göra. Det är faktiskt så att VM tog slut i söndags och Italien blev vinnare i finalen. Tycker nog inte att det var något fel med att de vann, jag skrev tidigare att vilket lag som helst utan Tyskland fick vinna.

Finalen blev lite annorlunda efter Zidane och hans nock på Materazzi, men alla började genast tycka synd om Zidane. Men min fråga är varför? Det han gjorde finns ingen försvar för att göra, han visste vad han gjorde. Visst hade säkert Materazzi sagt eller gjort något, men du måste som spelare hålla tillbaka eller svara verbalt tillbaka. Och inte som Zidane ge motståndaren en skalle.

Annars tycker jag att VM har varit ok, men dock inte mer, tycker det har varit för mycket tråkfotboll och 0-0 matcher med förlängning och straffsparkar. Det kan vara roligt någon gång, men inte så ofta som i detta VM. Tror nog inte att det kommer så mycket  minnen att bära med sig från detta VM, dock kommer jag ha ett minne och det är stödet som Sverige hade mot Paraguay. Jag var inte där men det kändes ända in i Tv-rutan. Det var grymt!!!

Annars rullar sommaren på och det ganska snabbt, hoppas att det varma vädret forstätter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0