Festivaltider

Jag kan inte anse mig vara någon festivalbesökare, räknar faktisk inte in stadsfestivaler med Rix fm. En sådan fyller Eskilstuna just nu. Denna festival har jag varit nere på, både torsdag och fredag.

Men jag går väl på denna för att höja upp min kvot med festivaler. Anledningen att man gick ner igår var mest för att festa och umgås med de som man har kul med. Allt på denna festival ska kosta, vilket gör att det är roligare (och billigare) att mingla runt istället. Det är faktiskt så att det alltid händer en massa skit på denna festival. Vänta till måndagens tidning kommer ut.

På Eskilstunas egen festival, vimlar det av coverband och rixartister, vilket inte gör det mer intresant.

Men kvällen blev helt ok, vi hade väl så kul som man borde ha, antar jag.

Nu låter det som att jag är en tråkig människa, men det är jag inte. Det är kul med denna festival i små doser, och att höra livemusik är inte helt fel. Det är ok att fördriva timmar med gott sällskap, och där fungerar festivalen.

Nu undrar ni varför jag inte är någon flitig festivalbesökare (på de riktiga festivalerna), sådana som Hultsfred, Sweden Rock osv? Endast för att det sällan har blivit av, det har aldrig handlat om ointresse.

Nästa helg är det Sommarens Sista Suck, där lär jag väl kika förbi.

Igår kanske min livskärlek gick förbi, ögonkontakt ,och sen en kompis som kom i vägen. Hon försvann ut i sensommarnatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0