Musikens kärna!

Detta inlägg ska inte bli långvarit, men jag tänkte ge en känga till dagens musikindustri. De flesta som känner mig vet att WASP är min favoritgrupp. Och har så varit i nästan 20 år. Mycket av det har att göra med Blackie och hans ärlighet i musiken. Självklart också kvaliten. Blackie gör inte bara musik, det måste finnas någon mening. Han hänger inte på trender. Han gör musik eftersom han vill berätta något. Blackie vill säga något. Lawless har många gånger påpekat att han gör musik som passar in där han är för tillfället.

Jag har här nedanför citerat Blackie Lawless i en ny intervju från www.metalcentral.net. där han talar om nya skivan "Dominator". Den säger sitt tydliga språk, om hur musik ska skapas.

"- Den du var för fem år sedan är inte den personen som du är just nu. Det du tycker och känner förändras under tiden som livet går vidare. Det enda sanna sättet att arbeta som artist är att reflektera det du är just när du skriver det. Bryr du dig bara om vad som är populärt just nu och vad som slår på försäljningslistorna då är du bara någon som spelar in skivor. En sann artist reflekterar samtiden och tar ögonblicksbilder över den tid de lever i. Och det är vad jag gjort med ?Dominator?!"

www.metalcentral.net

Det är väl åtminstonde något av vad musik handlar om...eller? Det finns givetvis fler som jobbar efter denna filosofi, men väldigt många som inte gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0