Tyskland och den köpta domarkåren!

Har nyligen sett Tyskland och Argentina matchen, jag har redan skrivit mycket om värdlandet för fotbolls VM. Så jag ska inte vara långrandig om vad jag har för åsikter. I mina tidigare inlägg så framgår det ganska tydligt  vad jag tycker om Tyskland som fotbollsnation, åsikter som jag inte hade innan VM startade.

Tyvärr går det inte att blunda efter Argentina matchen, spelarna blev väldigt irreterade efter slutsignalen (straffavgörandet). Jag kan inte avgöra vad som hände men de var tydligen väldigt arga på något som någon inom den tyska ledningen gjort. Tyskarna är ju bra på att håna sna motståndare, det vet man sedan matchen mot Sverige. Så jag är inte överraskad om de även hånade Argentina, brist på respekt, och fortsätter de så här lär de få många nationer emot sig, men det kanske är värt ett VM guld. Ska domarna fortsätta vara partiskta så kommer Tyskland få sitt efterlängtade guld. Känns faktiskt som jag har sett min sista match i detta VM, jag orkar inte se på detta elände längre känner jag.

Annars är värmen här igen, så nu känns det som sommar igen, får se hur länge det håller isig denna gång! Känner även att jag måste ta vara på sommaren bättre än vad jag gjort hitils.

Nu blir det att ta en kall Cola...gött!

Kommentarer
Postat av: frid

Källbäck borde ha varit domare!

2006-07-01 @ 09:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0